family-1600x520-2.jpg1_-2.jpg
خانه / دسته‌بندی نشده / دلایل ازدواج نکردن پسران

دلایل ازدواج نکردن پسران

دلایل ازدواج نکردن پسران به نظر مشاور ازدواج و خانواده  به خاطر مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هست و باید راههایی را آموزش داد تا جوانها بتوانند ازدواج به موقع داشته باشند.
خانواده ها و همچنین جامعه باید به جوانان براى تشکیل ازدواج آسان کمک کنند چون تاخیر در ازدواج تبعاتی را به همراه دارد.
ترس از مسئولیت پذیری و روابط آزاد مثل دوستی های مختلف و برخی بند و باریها در جامعه از دلایل تاخیر ازدواج در پسرها ست .

نداشتن شغل مناسب ، ادامه تحصیل و عدم اعتماد به نفس به جنس مخالف و انتظار بالا از همسر آینده و بدبینی یا کمالگرا بودن از نظر مشاور ازدواج و خانواده از دلایلی است که امر ازدواج را به تاخیر میندازد .

دلیل اصلی بسیاری از پسرها که تن به ازدواج نمیدهند به خاطر مشکلات اقتصادی و بیکاری و بی پولی و هزینه های بالای زندگی و شرایط سخت زندگی است.
باید بپذیریم که در امر ازدواج یک مسئولیت را قبول میکنیم ولی بعضی از پسرها به خاطر اینکه از بار این مسوليت فرار کنند ازدواج نمیکنند.

چرا برخی جوانها و به خصوص پسرها تمایلی به ازدواج ندارند؟

از دید مشاور ازدواج و خانواده ترس از شکست و افزایش طلاق و حتی ندیدن رابطه خوب و صمیمی زن و شوهر در خانواده و اقوام و دوستان خود همه این موارد باعث ميشه که تمایلی به ازدواج نشان ندهند.
بعضی از پسرها با اینکه شرایط مالی و شغلی خوبی دارند ولی تمایلی به ازدواج نشان نمیدهند، وقتی از آنها علت را میپرسیم میگویند مشغله کاری و عدم نیاز جنسی چیزهایی بوده که به طور جدی به این مسئله یعنی ازدواج فکر نکنند
بعضی از پسران هم به خاطر ترس از ازدواج های ناموفق و توقعات بالای دختران و نداشتن امنیت شغلی و و خیلی دلایل دیگر تن به ازدواج نمیدهند

علل تاخیر در ازدواج از نظر مشاور و روانشناس روحانی چیست؟

از نظر مشاور و روانشناس روحانی مشکلات اقتصادی و مشکل مسکن و تامین مخارج زندگی از مهمترین دلایل تاخیر در ازدواج هست ولی موارد دیگری چون اشتغال ، طولانی شدن تحصیل ، روابط نامشروع ، عدم اعتماد به جنس مخالف ، بی تجربگی و عوامل نامناسب در محیط زندگی ، از دیگر مسایلی هست که باعث تاخیر در ازدواج جوانان هست

براى جلوگیری از مشکلات و موانعی که در ازدواج براى شما پیش میاد
بهتر است حتما با مشاور ازدواج وخانواده مشورت کنید
جناب استاد الهی نیا مشاور و روانشناس روحانی میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند
مرکز مشاوره ایشان درقم وتهران هست و هم از طریق مشاوره تلفنی و هم مشاوره حضوری پاسخگوی شما عزيزان هستند.

دلایل ازدواج نکردن پسران

شدت گرفتن و گسترش روابط جنسی در جوامع امروزی میزان استقبال و تمایل افراد به ویژه پسران مجرد را به ازدواج تضعیف نموده است. از آنجایی که یکی از موضعاتی که در ازدواج مطرح است تامین میل جنسی از راه مشروع و قانونی است ارضای این میل از طرق دیگر مورد پسند جامعه نیست .

رابطه جنسی و دلایل ازدواج نکردن پسران

افزایش رابطه های دوستانه و صمیمی بین دختران و پسران نیز خبر از شروع رابطه های جنسی پیش از ازدواج می دهد که خود بر امار ازدواج های ناموفق و بالارفتن امار طلاق تاثیرگذار است.

تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که تنها معاشرت و دوستی پسران با دختران بر امار طلاق اثر ندارد بلکه این موضوع زمانی شدت می یابد که پسران نسبه به برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج با دختر مورد نظر خود اقدام نموده باشد .

مشاور ازدواج و یا روانشناسی پیش از ازدواج یاریگر و راهنمای پسران جوانی است که به هر دلیلی نسبت به ازدواج نگاه منفی و بدبینانه دارند و میزان تمایل انها برای زندگی مشترک را ارتقا بخشد.

نقش روانشناس دینی نیز در این جریان قابل توجه است. مرکز مشاوره دینی با کارشناسان مشاوره مذهبی در جهت ترویج فرهنگ و سنت ازدواج بین جوانان می کوشند امار ازدواج اگاهانه را ترویج دهند.

از اثرات نامطلوب رابطه جنسی زودهنگام می توان به سردی احساسی و بی مسئولیتی نسبت به تشکیل زندگی زناشویی در پسران باشد. این گمان پیش می آید که زمانی که می توان به راحتی یا با پرداخت هزینه محدود غریزه جنسی را پاسخ داد جایی برای تحمل شرایط دشوار زندگی زناشویی نمی ماند .

ترس از مسئولیت پذیری از دلایل ازدواج نکردان پسران

از جمله عواملی که می تواند موجبات پرهیز و عدم گرایش به ازدواج در پسران باشد به بافت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی خانواده ها نیز مرتبط می شود. اینکه پسر جوان در چه محیطی با چه باورها و عقایدی رشد یافته باشد بررغبت او به ازدواج نیز اثرگذار است. اختلالی به نام ازدواج هراسی نیز در بین برخی پسران شایع است که به معنی ترس و هراس از پذیرش و تشکیل زندگی زناشویی است. گاموفوبیا یا همان ترس از ازدواج در مرکز مشاوره توسط روانشناسان متخصص و حرفه ای قابل درمان است.

نگرانی که برخی از اقایان نسبت به وارد شدن در یک رابطه مستمر و پایدار و ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری با یک نفر در خود احساس می کنند ریشه در همین هراس ازدواج دارد .

یکی از دغدغه های آنان این است که ازدواج بند اسارت و محدودیت به پای آنان می بندد و از سطح ازادی در روابط مجردی آنان می کاهد . این مساله نیز با مراجعه نزد کارشناس و روانشناس بالینی و یا مشاوره ازدواج برطرف می شود.

واقعی سازی اتفاقات بعد از ازدواج و پرهیز از غلو و بزرگ نمایی مشکلات زناشویی می تواند در مسیر کاهش نگرانی و هراس پسران از موضوعات زندگی متاهلی موثر باشد و نگرانی کمرنگ شود.

مرکز مشاوره و روانشناسی ازدواج  تهران

هرچقدر اخبار و شواهد و نمونه های ازدواج موفق در ایران رواج بیشتری بیابد در جهت خلاف بی رغبتی و بی میلی به ازدواج در پسران برای ازدواج عمل می کند. نگرش و باورهای مثبت نسبت به داستان زندگی مشترک شکل می گیرد و بهبود پیدا می کند. گمانه زنی های منفی در مورد ازدواج که افراد متاهل چندان از وضعیت خود رضایت ندارند و تمایل دارند به دوران مجردی برگردند به مرور زمان و نفوذ توصیه های روانشناس ازدواج در ذهن و رفتار مراجع کنندگان اتفاق می افتد.

بررسی همه جانبه دلایل ازدواج نکردن پسران ضروری به نظر می رسد.

باید توجه کرد که گرفتاری افرادی که در شهرهای بزرگ مانند تهران سکونت دارند بیشتر از سایر شهرها خواهد بود چرا که با افزایش جمعیت سطح ارتکاب جرایم نیز افزایش می یابد و همین اسیب های اجتماعی و رفتاری فراوانی را به دنبال دارد. حضور مشاور و برپایی مرکز مشاوره در تهران با شدت نیاز بیشتری صورت می گیرد .  

مشاوره حضوری ؛ تلفنی ، تصویری
شماره نوبت گیری : 09108644909
کانال معرفی گزینه ازدواج «امرخیردانشطلبان» : amrekheirr@
پست الکترونیکی: amrekheirr.ir@gmail.com
نوبت گیری مشاوره
error: Content is protected !!
کانال ازدواج کانال مشاوره کانال خشکبار